Top

מחזירים את הצבע לפנים – לא עוד כתמי פיגמנטציה

העור שלנו אינו חלק, וכולל כתמים לא מעטים (נקרא גם כתמי פיגמנטציה), דבר הפוגע לא פעם בדימוי העצמי שלנו, בייחוד אם הכתמים מופיעים על עור הפנים. כי אם אנחנו יכולים להתמודד עם כתמים אשר מופיעים על זרועות הידיים ופשוט ללבוש שרוולים ארוכים יותר, הרי כאשר הכתמים מופיעים על הפנים שלנו, העניין הופך למורכב יותר, שכן לא תמיד אפשר להסתיר את הכתמים הסוררים באמצעות מייקאפ ופודרה.

מהם כתמי פיגמנטציה ומדוע הם נוצרים?

כתמי פיגמנטציה נוצרים בגלל תאים הנמצאים על גבי עורנו ונקראים מלנוציטים. התאים האלה כוללים חומר אשר נקרא מלנין והוא נועד להגן על עורנו מפני השמש. העניין הוא שלא פעם הגוף מייצר יותר מדיי מהחומר הזה, כך שמופיעים כתמים בלתי רצויים.

קיימים גורמים שונים אשר מובילים לכתמי הפיגמנטציה שבהם אנחנו מבחינים:

חשיפה מוגזמת לשמש – ובשביל זה אינכם צריכים לבלות בים או בבריכה כל היום. די בכך שתשבו חשופים לשמש ליד חלון משרדי כדי לקבל כתמים בלתי רצויים.

עישון – כולנו יודעים שהעישון מזיק לבריאות. אך הוא גורם גם להזדקנות מהירה יותר של תאי עור הפנים ולהופעת הכתמים.

שינויים הורמונליים – נשים אשר עוברות שינויים הורמונליים כמו נטילת גלולות או הריון עלולות לסבול מכתמים על הפנים.

תרופות שמגבירות את ייצור המלנין – ישנן תרופות שעלולות להגביר את ייצור המלנין, לדוגמה – תרופות לטיפול ביתר לחץ דם.

כתמים שמופיעים עם הגיל – העור מזדקן באופן טבעי, ולכן לא אחת מופיעים עליו כתמים שהם תוצאה של גיל.

איך אפשר לטפל בכתמי פיגמנטציה?

למרבה המזל, היום קיימות טכנולוגיות משוכללות שמאפשרות לנו להיפטר מכתמים הפוגעים באסתטיקה של העור. כך למשל, ניתן להיפטר בקלות רבה יחסית מכתמי פיגמנטציה באמצעות טיפול בקרן אור IPL. לשיטה זו ישנם יתרונות מגוונים. ראשית, היא מאפשרת לטפל גם בפיגמנטציה של כהי עור ולא רק בהירי עור. שנית, קרן האור אינה גורמת לכאבים, בניגוד לשיטות אחרות, אלא לעקצוצים קלים. ולבסוף, השימוש בקרן עור לטיפול נגד כתמי פיגמנטציה נחשב לבטיחותי יותר, וזאת בניגוד לטכנולוגיות כמו לייזר שעלולות לגרום לכוויות אם לא משתמשים בהן נכונה.

Post a Comment

v

At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos qui blanditiis praesentium voluptatum.