Top

מהי קוסמטיקה רפואית?

 

הרבה אנשים שואלים את עצמם מהי קוסמטיקה רפואית ובמה היא שונה מקוסמטיקה סטנדארטית?

 

ההבדל בין קוסמטיקה רפואית לבין קוסמטיקה רגילה

 

התחום של קוסמטיקה רפואית עבר בתקופה האחרונות שינויים משמעותיים, ויש לומר כי קוסמטיקה רפואית הינו תחום יחסית חדש שמתקדם ומתחדש כל הזמן.

המודעות הנשית לכל מה שקשור לאסטתיקה או קוסמטיקה קיימת כבר אלפי שנים בין אם נחזור לתקופת המלוכה, לתקופתה של קליאופטרה, לאימפריה הרומאית, היוונית העות'מנית או הסינית. באותן תקופות ועד עצם היום הזה קוסמטיקה פירושה נעימות, פינוק וטיפוח.

בשנות ה-80 התפתח התחום וכפי שכתוב בביטוי עצמו, המילה רפואית תופסת משמעות אחרת כאשר הדגש על המילה רפואית בא לומר כי בנוסף לטיפוח, פינוק ונעימות, קוסמטיקה רפואית באה לתת מענה רפואי לבעיות קוסמטיות שקוסמטיקה רגילה לא נותנת.

קוסמטיקאית רפואית יכולה להציע פתרון וטיפולי קוסמטיקה פרא רפואית. כמו כן קוסמטיקה רפואית אינה תחליף לדרמטולוג או לרופא עור. קוסמטיקאית רפואית מקצועית ואחראית תדע לאבחן בין היכולת לתת טיפול קוסמטי מתאים לבין הצורך להפנות לקוחה לרופא עור.

קוסמטיקה רפואית באה לידי ביטוי בשלב ההבחנה ומטרתה להציע טיפול מניעת מחלות, נזקים של העור או החמרת מצב. קוסמטיקה רפואית מטפלת בהזדקנות העור, טיפול באקנה, כתמים או פיגמנטציה.

ההבדל המהותי שקיים בין קוסמטיקה רגילה לבין קוסמטיקה רפואית הינו בשימוש של חומרים ותכשירים שונים. קוסמטיקה רפואית משתמשת אך ורק בתכשירים קוסמטיים רפואיים.

 

קוסמטיקה רפואית למי מותר לתת טיפול

לא כל קוסמטיקאית יכולה להגדיר את עצמה כקוסמטיקאית פרא רפואית. היום קוסמטיקאית צריכה לקבל הכשרה מקצועית וללמוד את התחום של קוסמטיקה רפואית בקורסים מקצועיים  ויחסית ארוכים. רק בסוף הקורס היא תקבל תעודת הסמכה שתאפשר לה לעסוק בתחום של קוסמטיקה רפואית.

 

קוסמטיקה רפואית המרוץ אחר קידמה וטכנולוגיה 

 

ב-50 השנים האחרונות האנושות התקדמה בזכות ההתפתחות הטכנולוגית. היום גם בתחום של קוסמטיקה רפואית מעורבים כמה טכנולוגיות מתקדמות כגון כימיה, ביו-טכנולוגיה, ננו-טכנולוגיה ועוד. חוקרים בודקים ללא הפסקה חומרים חדשים לטיפול העור. בזכות מחשבים ומיקרוסקופים חזקים מאוד מגלים מדענים את סודות העור, כך שבשנים הקרובות התחום צפוי להתפתח עוד.

אנו מקווים כי בעתיד קוסמטיקה רפואית תיתן מענה להזדקנות העור ותמציא תכשירים שיטפלו בבעיות העור בצורה מהירה ואפקטיבית יותר.

.

 

v

At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos qui blanditiis praesentium voluptatum.